Pražský radní pro územní plán Petr Hlaváček a primátor Zdeněk Hřib dnes od občanů obdrželi Ověřovací studii k Rohanskému mostu. Studie rozptýlila pochyby, zda je možné nový most postavit v původní trase Komunardů – Thámova. Hlavní město by díky tomu mohlo ušetřit stovky milionů.
Prověření změny Územního plánu na nový Rohanský most schválilo pražské zastupitelstvo vloni v červnu. Následně zadal Magistrát zpracování studií, které měly prověřit možnost vedení mostu v nové trase. Prověření původní trasy mostu však součástí zadání nebylo. Proto občané a vlastníci z domů, vedle nichž by měl vzniknout jeden z mostních nájezdů, iniciovali zpracování ověřovací studie.
Kratší a technicky jednodušší
Ověřovací studii zpracoval ateliér renomovaného architekta Patrika Kotase, který je autorem řady dopravních i urbanistických staveb nejen v Praze, mimo jiné i oceněného Lochkovského mostu a který prověřil všechny zákonné požadavky a předpisy, včetně předpisů protipovodňové obrany.
Závěr je jednoznačný: most lze postavit v trase, se kterou se v Územním plánu počítá už skoro sto let. Důležité je, aby se Ověřovací studie stala součástí oficiálních podkladů pro zvážení ev. změny Územního plánu. Rozhodnutí zastupitelů hlavního města o této změně musí být maximálně informované. Ověřovací studie jim pomůže se zorientovat a udělat si vlastní názor. Není pochyb, že původní trasa mostu je podstatně kratší a technicky jednodušší. Proto by díky ní mohlo hlavní město ušetřit stovky milionů korun, proti variantě, kterou se snaží prosadit naprosto neodůvodněně někteří zástupci Magistrátu,kteří tuto práci měli udělat sami a nikoliv občané,kteří se danou záležitostí zabývají už dva roky.
Foto: IPR