reklama

Enge s Macháčkem zajeli na Dakaru na vteřinu stejný čas, Šoltys i Casale měli problémy

reklama

Šestou etapou se jezdci Rallye Dakar dostali do poloviny slavné soutěže. Etapa byla sice o 100 km zkrácena, přesto zamíchala před dnem volna pořadím. V týmu Buggyra Zero Mileage Racing se po dojezdu slavilo, když Tomáš Enge s Josefem Macháčkem zajeli na vteřinu shodný čas!

Připomínalo to scénář z akčního thrilleru. Etapu o délce 348 měřených kilometrů zajeli Tomáš Enge a Josef Macháček ve shodném čase. U obou Can-Amů se stopky zastavily na hodnotě 4:54:01 hod. „Dnes bylo opravdu hodně dun. Do toho jen tuším čtyři pláně s kamením a my tu gumu musíme samozřejmě prorazit. Problémy ale mají všichni. Bylo to hodně zajímavý. Sice malý duny, ale až do cíle členitý a jezdivý,“ uvedl Josef Macháček, který se třetím nejrychlejším časem posunul na páté místo průběžného pořadí. „Je to neuvěřitelné, že jsme zajeli s týmovým kolegou, legendou, Pepou Macháčkem naprosto shodný čas. Jsem rád, že se nám dnešní den takto vydařil,“ konstatoval Tomáš Enge, který však následně obdržel pětiminutovou penalizaci za překročení rychlosti a v etapovém pořadí klesl na šesté místo kategorie prototypů.

Obtížnou etapu za sebou mají obě posádky Tatra Buggyra Racing. „Dnes to bylo hodně náročné. Od dvacátého kilometru se začaly z kabiny ozývat divné zvuky a od šedesátého kilometru jsme byli bez tlumiče kabiny. Kabina nepružila a všechny rány šly naplno do nás. Navíc se jednalo o pěknou rozbíječku, takže jsme museli zvolnit. Prostě to nešlo. Navíc jsme zůstali ke konci etapy bez výkonu, takže jsme museli objíždět duny. Máme před sebou ale den volna a je tak čas dát techniku zase do pořádku,“ řekl palubní mechanik David Hoffmann. „Unavený nejsem, ale rozbitý to ano. Bylo toho teď hodně a věřím, že kluci dají auto zítra dohromady. Do druhé poloviny bychom potřebovali trochu více štěstí,“ komentoval průběh etapy, Ignacio Casale.

Ani druhé posádce se nevyhnuly problémy. Martin Šoltys, který obsadil v etapě čtrnácté místo, nejdříve měnil na trati prasklou spojovací tyč řízení. Následně Tatra Phoenix zapadla a posádka musela speciál odkopat a vytáhnout. Šoltysovi ovšem splatil dluh ruský Kamaz. „Na sedmdesátém kilometru jsme zapadli v měkkém písku. Začali jsme kopat a jako první zastavil Kamaz, takže ta karma se nám vrátila. Oprava prasklé spojovačky nám dala zabrat a jsem rád, že jsme už tady. Byl to dlouhý den,“ řekl Martin Šoltys.

V sobotu čeká na jezdce den odpočinku, naopak mechanici se mohou těšit na očistec. Během jednoho dne musejí dát techniku dohromady, druhá polovina Dakaru bude náročná.

reklama

reklama
reklama
reklama
reklama